Tuesday, February 19, 2013

Rochas эргэж ирсэн нь, ба тархиа цэнэглэх сезон

Хов жив хөөцөлдөгч, цуурхал шивэр авир хийсэн сэтгүүлүүдийн хуудсуудыг алгасалгуй бөөндсөн брэндүүдийг харахаар бөөлжис цутгаад нэг хэсэгтээ л фешн-д сэтгэл хөрсөн боловч дахин өөрийнхөө онгодыг олсноо та бүхэнтэйгээ хуваалцмаар байна. Louis Vuitton, Chanel, Dior -ын цунхийг бид өнгө, өнгөөр нь “бөөнддөгөө” хэзээ болих юм бэ? Бид үнэхээр тийм фешн-д тайлагдаагүй гарууд юм уу эсвэл бид мэдрэмжээ өөр нэг тийм ахуйн сэтгэлгээ дээрээ тулгуурлан хөгжүүлээд байна уу? Америк хүүхнүүдийн мэдрэмжийг ажиглахад, ямар нэг даашинзыг ямар хямд үнээр олж авснаа ярих дуртай, Орос хүүхнүүд өөрсдийгөө эрчүүдэд зориулж хувцасладаг гэж гайхуулж байхыг хэдэнтээ сонссон, Англи бүсгүйчүүд уламжлал, чанар эрэлхийлнэ, үсрээд л тэр дэглэмээ эсэргүүцэгч радикал урсгалыг шүтнэ (McQueen, Westwood?), гэтэл бидэнд өөрсдийнхөө мэдрэмжийг эргээд reference хийх буюy хамааруулах өнцөг байна уу? Зүгээр халуун байхыг хүсч байна эсвэл ялдамхан байхыг эрхэмлэнэ гээд орхивол магадгуй их амархан л даа. Үсрээд л хөөрхөн, эгдүүтэй, халуун, гоё гэдэг тодотгол гишүүн зүүнэ. Манай бүсгүйчүүд арай зоригтой баймаар юм шиг санагдаж байна. Бидний дотоод ертөнцийн мэдрэмж, чадал, энерги, бүх оюуны потенциаль зүгээр нэг эгдүүтэй гэсэн боомилсон хэв маягт ороход хангалттай гэжүү? За ингээд гомдол, нэхэл, шүүмжлэл хүртээд байхыг бүсгүй та хүсээгүй байх. Та гэлтгүй би ч гэсэн нэг ёсны фешн депресс-нд хэсэг хугацаанд орж манан буданд төөрж явснаа сая анзаарч байна. 2006 онд Оливье Тэйскен-ыг Rochas-аас халж тус брэндийг дахин ажилуулахгуй хэмээн шинэхэн худалдан авсан эзэд нь мэдэгдэхэд за ингээд фешн арт ерөнхийдөө утгаа алдаж байгаа юм байна л гэж бодоод өнгөрч байснаа санаж байна. Тэрнээс хойш нөгөө байдаг хэдэн л гарууд хийдгээ хийгээд л дундуур ганц хоёр үхэл болоол амьдрал үргэлжилсээр, хувцыг нь тэр болгон худалдаж авч чадахгуй ч ядахдаа амтархаж сонирхох шинэ загвар байхгуй юм шиг санагдаад. Ядахдаа миний сэтгэлд нийцдэг стиль их цөөхөн. Тэгээл глобал брэндийн хүчирхийлэлд автагдаад л амьдраад л байлаа гэж би бодов. Харин саяхан Лондон орох боломж олдож тансаг дэлгүүрийн нэгэн цонхонд Rochas-ийн шинэ загварын хувцас байхаар нь сонирхоод ороод үзэв. Тэйскэн биш ч их шинэлэг мөртлөө маш хатуухан, ширүүхэн хардаг хүүхнийг санагдуулам даашинз, банзалнууд харагдав. Гэртээ эргэж ирээд -ийн 2012-2013 оны намар өвлийн загварын тоглолтыг Каллас-ын дуулсан Верди-ийн Noi Siamo Zingarelle арияг сонсонгоо амтархан үзэв. Үзэж дуусаад Эмманүэль Кант-ын хэлснийг одоо л ухаарлаа. Бид гоо үзэсгэлэнгээс өөрсдийгөө хайдаг юм байна. Үүнд глобал брэндүүд биднийг хүчирхийлээд байгаа ч юм биш бидний ихэнх нь өнөө үед зүгээр л sexy байхыг л эсвэл нэг тийм буржуа буюу дундаас дээш давхаргын тав тухтай статус-даа хөлбөрөх дуртай болчихсныг брэндүүд мэдрээд л бидэнд зориулж бүтээлүүдээ гаргаад байх л даа.. Ихий г эрэлхийлж өөрийгөө зовоож ч яхав дээ, зугээр л амархан амьдар, жарга гэдэг лозунг модонд оржээ. Туркын зохиолч Орхан Памук романдаа Туркын бэнчин сайтай гэр бүлийн охидууд 60, 70-аад онд Парисын Сорбонн-ыг мэдлэг олох гэж зорьдог байсан бол өнөөдөр брэндийн цунх хямдаар худалдан авч, цамхагийн доор гэрэлтсэн царайтай патериа татуулах гэж зорьдог болжээ хэмээн харуусангуй ажигласан байдаг. Rochas-ын шинэ сезоныг урласан Марко Занини чухам тэр Памук-ын бичдэг мэдлэгтээ хөрөнгө оруулалт хийсэн хэрнээ эцэст нь яалт ч үгүй бэнчинтэй учраас хувь заяатайгаа эвлэрэн хамгийн ер бусын, үнэтэй оюунлаг хувцасыг эрэлхийлдэг бүсгүйчүүдэд зориулaн чухам тэр мэдрэмжийг яг гаргаж чадсан нь бахадмаар. Би мэдээж хэрэг шууд авч дийлэхгүй ч харахад бас юм бодогдуулам мөн чухам нэг тийм бодлыг гаргаж чаддаг фешнийг хүндэлдэг ба эгэл бидний амьдралыг амттай болгодог гэж боддог.

2 comments:

tsoogii said...

dajgui l shuumjilj humuus hezee designeruud yu sanal bolgoj baigaag oilgoj huleej avah boldoo. Unen heregtee zugeer l tansaglaliin helberdegchiin duriig sanal bolgoj tiim huvtsas sanal bolgodoggui harin tsoo shine amidraliin hev mayguudiig sanal bolgodog gj boddog. Tanii helsneer mass-iin setgehui uhamsariin tuvshin tiim barigdmal uchir tedend husseniig ni l hiij ugdug ugaasaa tegeh ni fashion business iin gol durem new collection launch hiihed ehleh tseguudiin neg bdag. Medremj gedeg uhagdahuuniig iluuteegeir end yrih heregtei bh humuus tuuniigee hugjuulehiig husdeggui amar hylbaraar ene odoogoor mash erelttei minii oir hureelen bdag humuusiin songodog brand esvel eniig ter od ene oduud ingej umssun geheer l handlaga uurchlugddug. Neg talaas aidas ch baij boloh yum uurtuu itgelgui niigemdee zugeer huleen zuvshuurugduhuits bhiig iluud uzsen bj bolno.Harin ter medremj gedeg zuil dan gants huvtsaslah urlagt bish amidraliin buhii shat davhraga salbar bolgond tolin tusgaltai baidag gej bodogddog. Bi bas huuhduuded style imagiin hicheel ordog yum l daa tgeed urgelj hicheeliihee ehend unuudur umssun huvtsas burduulsen dur turh chin chamaig hentei uulzaj haaguur yuvj yu hiihiig chin todorhoilj zarimdaa zaaj bolno gej heldeg. Udur bolgon gants turliin uildel hiij gants turliin hool idej yvsan zamaaraa l yvah ymar aimshigtai haranhui uitgartai bilee tiimees turshij uz oroldoj uz uursdunduu urgelj ymar neg hugjliin gartsiig zaaval bailgaj bai geed l... Hun bolgoniig designeruudiin urlasan ter nariin medremj sanal bolgoh amidraliin tsoo shine hemneliig medreesei gj husdeg utopia tusuulul tudii odoogoor. Uchir ni ter uyd jinhene release bolj mass geh yum bhkuu boloh hun bolgonii medremj amidraliin hev mayg hugjin nariissanaar busadtai ogtoltsoh sonirhliin tseg bagasna gesen ug. ter uyd hun bolgon l tsor gants uuriin geh amidraliin hev mayg styliig erelhiileh baih.

Anonymous said...

aidas baidag gedegt sanal niilj baina. Manai niigem alivaa mood trend-ees er ni haalttai bas alslagdmal baisnaas bid ter talynhaa medremjiig hugjuulj amjaagui baih. Nuguu talaas mood, tansag baraa gedeg bol uls orny irgediinh ni bel benching haruuldag baih. Halaas duuren alt mungutei barag Chingisiin ueyeed hoish yavaagui udsan baih l daa kkk